تبلیغات در اینترنت

======

====

بنام لبخند آفرین یکتا

بنا به صعودی دیگر در سلسه جبال البرز مرکزی بود تا چند روزی در دامان کوهستان رها شویم از آنچه روحمان را در بند خود می کرد

مطابق برنامه و تقویم باشگاه کوهنوردی فراز نیشابور روز یک شنبه چهارم تیرماه ساعت 19:30 گروهی 11 نفره از همنوردان با یک دستگاه مینی بوس هیوندا راهی جاده شدیم .با توجه به تعطیلات وترافیک جاده های منتهی به تهران وجاده چالوس از سمت قشم وپیست اسکی شمشک _دیزین ساعت 13 روز دوشنبه خودر ا به وارنگه رود که مبدا حرکت وشروع برنامه بود رساندیم پس از استراحتی کوتاه وصرف ناهار ی مختصر ساعت 14 با سرعتی مناسب و هماهنگ در امتداد رودخانه وارنگه رود به سوی دره شیر کمر راهی شدیم . ساعت 15:30 به ابتدای دره رسیده وبعد از استراحتی کوتاه و دیدن زیبایهای منطقه پای در راه پر پیچ وخم دره شیر کمر که به یکباره ارتفاع میگیرد میگذریم.مناظر بدیع ،پوشش گیاهی عالی،زیبایی های منطقه،در کنار آواز پرندگان و رودخانه ،سختی را در نظر آسانتر مینماید . در ساعت 17:30 به محیط بانی منطقه رسیدیم .چشم انداز فوق العاده زیبایی این منطقه و گلهای زرد وحشی در میان سبزه زار ومناظر از قله ها همه مارا به شوق می آورد و تصمیم را برای ادامه مسیر سخت تر .....

به ناچار دل از اینهمه زیبایی می کنیم راهی شیب تند گردنه سوتک میشویم . قله خر سلک در سمت راست وقلل سوتک بزرگ وکوچک در سمت چپ خود نمایی می کند . پس از حدود یک ونیم ساعت به بالای گردنه سوتک میرسیم . از این مکان قله کمانکوه با ارتفاع 4250 متر با شکوه وعظمت هرچه تمامتر در مقابلمان ظاهر میشود. مقصد بعدی ما دشت کمان میباشد که بایست جهت رسیدن به آن کمانکوه را از طریق گردنه کمانکوه دور زد . در مسیر کمی جلوتر از گردنه سوتک ،آزادکوه گردن افراشته در جهت شمال نمایا ن می شود . مسیر را که بیشتر به صورت تراورس می باشد ادامه داده تا اینکه در ساعت 21:15 در تاریکی شب به دشت کمان در اتفاع 3750 متری میرسیم وچادر ها برای دو شبمانی بر پا میشود ،

با طلوع آفتاب مبهوت زیبایی وعظمت منطقه می شویم .انعکاس آزادکوه از یکطرف و قلل کمانکوه ،سرماهو و یخچال در برکه از طرف دیگر مناظر با شکوهی می آفریند .

ساعت 9 صبح ،جهت صعود قله های کمانکوه و سرماهو ویخچال حرکت می کنیم و ساعت 10:20 قله یخچال و ساعت 11:20 بر فراز قله سرماهو (4165متر )و ساعت 12:30 بر بلندای قله کمانکوه (4250 )مراسم قله را بجای می آوریم  سپس از مسیر کمانکوه با سختی مسیر ودست به سنگ شدن و عبور از یخچال در ساعت 15 به کمپ می رسیم وتا قبل از تاریکی شب از منطقه در کنار دوستان استفاده می کنیم .

روز بعد ساعت 6:15 صبح با کوله های بر دوش عازم آزادکوه زیبا میشویم . ساعت 8:15 به گردنه چورن رسیده پس از صرف صبحانه ساعت 9:30 عازم قله می شویم ودر ساعت 10:35 برا ی چهارمین باردر طی دو روز گذشته ،خاصعانه بر یک قله چهار هزاری گام می گذاریم وشکر بجای می آوریم.

پس از گرفتن چند عکس به یادگاری در فراز آزادکوه با نمایی از دماوند استوار ،تخت سلیمان ،علم کوه زیبا ،خلنو،کلون بستک ودیگر زیبای های البرز ساعت 12 به گردنه چورن بر می گردیم . بعد از استراحتی نیم ساعته به سمت روستای کلاک رهسپار می شویم در حدود ساعت15:20 به روستای زیبای کلاک می رسیم .

از طریق جاده هراز خودرا به آمل رسانده وپس از استراحت شبانه ساعت 15 روز پنجشنبه به نیشابور میرسیم ،نه خسته از راه دلتنگ آن همه زیبایی وعظمت که دیدیم ....

گزارش:سارا مرکبی

===============================================================================

=========================================================================================

قله سرماهو

قله یخچال

قله کمانکوه

قله آزادکوه

تاریخ : سه شنبه 13 تير 1396 | نظرات () بازدید : 22

با سلام

این برنامه روز 4شنبه مورخ 1396/4/7 بصورت نیم روزه روستای بوژان اجرا شد.

کوهبانو: مقری

برچسب ها : بوژان.7تیرماه.96 ,

تاریخ : دوشنبه 12 تير 1396 | نظرات () بازدید : 17

با سلام        برنامه یکروزه قله بینالود

روز 4شنبه مورخ 1396/3/31 ساعت 5 صبح با دو خودرو شاسی بلند از مسیر روستای باربا گروه همت  عازم قله بینالود شدیم و وپس از عبور مسیرهای پر فراز و نشیب و گذر از منطقه هایی بنام الخاص و قنلگاه و چشمه سیاه و سفید و تاوه  که ما در محله چشمه سیاه و سفید برای صبحانه توقف کرده و پس از صرف صبحانه و طی مسیری با خودروساعت 9 صبح به محله ای بنام قمبل چشمه رسیده و آماده حرکت شدیم وبا کوله کوچکی شروع به ادامه مسیر دادیم طی مسیر فضا با عطر گلپر کوهی و آویشن کوهی پر شده بود و پس از طی 3 ساعت کوهنوردی در ساعت 11 صبح بر فراز قله بینالود رسیدیم و پس از استراحت و گرفتن تصاویر از همان مسیر اقدام به برگشت کردیم و در ساعت 15:30 به روستا رسیده و به برنامه خود پایان دادیم .

قابل توجه دوستان که این مسیر فقط در آخر خرداد ماه تا پایان مرداد ماه قابل تردد هست اونم فقط با خودروهای شاسی بلند با وانت به هیچ عنوان تردد نباید کرد که کاملا خطرناک است.

در اینجا از همنوردم خانم راسخی برای هماهنگی برنامه تشکر میکنم و همینطور از گروه با اخلاق همت که وقت با ارزش خودرا در اختیار ما گزاشتند.

=============================================================================

برچسب ها : قله .بینالود. از .مسیر. بار.31.خرداد.96. ,

تاریخ : دوشنبه 12 تير 1396 | نظرات () بازدید : 17

بنام آنکه جان را فکرت آموخت     چراغ دل به نور جان برافروخت

درجمعه ی دیگر باتعدادی از همنوردان درساعت 5:40 از اولین ایستگاه برنامه را آغاز ودرساعت6:30درروستای ییلاقی بوژان ار سرویس پیاده شده وپس از حدود یک ساعت در منطقه شکراب برای صرف صبحانه توقفی یک ساعته داشته وپس از ظی مسیر در ساعت 10:30 همگی به آبشار بوژان رسیدیم بعد از گرفتن چند عکس وترک محل بین ساعت 11  الی 13 را برای نهاردرنظر گرفته ودر ساعت 16با اتمام برنامه برگی دیگر از تقویم باشگاه ورق خورد.

کوهیار : سرکار خانم حریری

انسانهای که حتی یک شب را در کوه سحر کرده اند

شب ها بی قرارتر می شوند

واین سریال تکراری زندگی شب های یک کوهنورد است

در روز پنجشنبه بیست وپنج خردادماه سال یک هزارو سیصد ونود وپنج در ساعت 17 از ایستگاهای از پیش اعلام شده حرکت خودر را به سمت بام خراسان آغاز نموده و حدود ساعت 18 در ابتدای کتل نردبان از خودرو پیاده شده و با گامهایی استوار ودلی شاد مسیر پاکوب را در پیش گرفته بعد از مدتی کوهپیمایی با توجه به این که دوستان روزه دار بودند در محل زرشک زار برای افطار  توقف کرده وپس از ادامه در ساعت 21:30به جانپناه دوشهید برای استراحت رسیدیم .

ساعت 22:30 حرکت را در هوایی پاک ودر زیبایی پهنه بینالود ار سر گرفته واز مسیر گرده به سمت قله رهسپار شدیم ودر ساعت 2بامدادچشمها به دیدن قله روشن شد حدود یک ساعت ونیم در قله جا خوش کرده بعد از نوش جان کردن چای با بدرود گفتن به قله از سمت سوزنی ها (مسیر همنوردان مشهدی )بین سوزنی دو سه ادامه مسیر داده و پس از گذر از صخرهای زیبا در ساعت 5 صبح به جانپناه مدرس رسیده واستراحتی کرده و ازمسیر همیشگی (جانپناه دوشهید )به سمت رودخانه میر اباد به راهمان ادامه دادیم ودر ساعت 9:30 به ابتدای کتل  نردبان رسیده وبا خودرو به سمت نیشابور حرکت کردیم .

کل مسیر پیموده شده 25 کیلو متر

آبگرم کوثر در شهر خلخال

جنگل گیسوم

نمک آبرود

مورخه 96/3/19 ساعت 12 با یک دستگاه اتوبوس وتعداد40 نفراز دوستان از نیشابور به سمت خلخال راهی شدیم وساعت 21:30 به شهر زیبای خلخال رسیده شب را در پارک ارم بسر بردیم با طلوع آفتاب بسمت جاده اسلام براه افتاده ،زیبای های منطقه بسیار عالی که هر بینده ای را به خود جلب می کردبعد از بازدید بسمت آبگرم کوثردر شهر خلخال رهسپار شدیم پس از صرف نهار در ساعت 17:30جاده دریاچه تئور را در پیش گرفته (مسیر تا دریاچه نیاز به نیسان نبود با توجه به تردد زیاد از عبور وسایل نقلیه سنگین جلوگیری می شدومجبور به استفاده از  نیسان برای طی مسیر شدیم  )در ادامه به بزرگتر ین دریاچه آب شیرین ایران (دریاچه نئور )رسیدیم به علت این که در دو روزگذشته بارندگی در منظقه بوده ونیز خود دریاچه باعث شد که دوستان شب سردی را تجربه کرده ، صبح روز بعد برای حمل وسایل همنوردان تا سوباتان یک دستگاه نیسان کرایه شد در ادامه همنوردان مسیری را که حدود 8 ساعت پیاده روی داشت را با تقسیم دوگروه پشت سر گذاشته (مسیر ذکر شده دارای زیبای ها هچون مرتع،شقایق های وحشی،یخچالها،چشمه های فراوان وآبشار های بسیاروبا کلبه های رویای خود منطقه را دگرگون ساخته بود )

بلاخره  در ساعت 16 به دهکده سوباتان رسیدیم ضمنا آنتن دهی در مسیر بسیار ضعیف می باشد.صبح روز بعد ساعت 8 مسیر 36 کیلومتری را که حدود یک ونیم الی 2 ساعت بطول انجامید را با 3 دستگاه نیسان بسمت هشتپر طی نموده ودر سوییتی که از قبل در نظرگرفته بود برای صرف نهار واستراحت اطراق نمودیم پس از استراحت بسمت جنگل گیسوم شهر تالش رفته ونزدیک به پایان روز به مکان مورد نظر رسیده وبرای استفاده ازمحیط وساحل تا انتهای شب را پشت سر گذاشتیم وبا پدیدار شدن روزی دیگر خودرا به پارک ساحلی رامسر راساندیم وبعد از بر پا کردن چادرها برای صرف صبحانه ساعتی را توقف نموده ودر ادامه در پارک نمک آبرود از تله کابین وسورتمه استفاده کرده سپس به طرف دریارمان ودیداردوستان وخانواده مسیر را ادامه در ساعت 16 به نیشابور رسیدیم وخاطره ای دیگر در ذهنمان جای گرفت.

با تشکر از همه دوستانی که با بهترین اخلاق در همه شرایط وبا بودن کم وکاستی و سختی ها مارا در این سفر همراهی کردندشاد باشید

======================================================================

==============================================================================

برچسب ها : خلخال.سوباتان.نئور.11الی.16.خرداد.96 ,

تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1396 | نظرات () بازدید : 33

باسلام

گزارش برنامه ای سبک با همنوردان از هیات کوهنوردی خواف به سرپرستی آقای مشهوری از خواف

این برنامه با کوهیاری  و راهنمایی: آقای بیات انجام شد

وروستای خرو منطقه چشمه قنات انجام شد .

=-=====================================================================================

برچسب ها : خرو.برنامه. مشترک.باخواف.5خرداد.96 ,

تاریخ : پنجشنبه 18 خرداد 1396 | نظرات () بازدید : 29

گزارش برنامه آبشار و سرچشمه کیمشاه تاریخ : سه شنبه 28 شهریور 1396
گزارش برنامه بانوان - روستای دشت به سوقند تاریخ : یکشنبه 26 شهریور 1396
گزارش برنامه آقله اوشک 96/6/17 تاریخ : شنبه 25 شهریور 1396
گزارش برنامه بانوان - گرینه 96/6/22 تاریخ : شنبه 25 شهریور 1396
گزارش برنامه پایان هفته درخت جوز - غار سر نی - یال آب دراز 96/6/10 تاریخ : یکشنبه 12 شهریور 1396
گزارش برنامه بانوان - خرو لنترس 96/6/8 تاریخ : یکشنبه 12 شهریور 1396
برنامه دوچرخه 2 شهریور 96 تاریخ : یکشنبه 05 شهریور 1396
گزارش برنامه شهر خرو - رود میان و کلاته سروان تاریخ : یکشنبه 05 شهریور 1396
برنامه گلگشت باشگاه های آپادانا و رکورد تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1396
گزارش برنامه آبشار بار -آب کوزه - رباط شا ه عباسی . تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1396

تعداد صفحات : 20

====
آن را که بر بالاترین قله شد فراز دیگر گریز نیست مگر برگشت یا که پرواز شماره های هماهنگی : جمعه ها 09105510026 میان هفته 09105510036 ---------------------------------------- آدرس های فراز: http://farazclimbing.IR