تبلیغات در اینترنت

======

====
نویسنده : مرضیه خیرآبادی |

((کوهنوردی هم جرات وهم قدرت میخواهدوهم جسارت اما فاصله جسارت و حماقت به اندازه یک تار موست.))

بنام خالق کوهستان:

گزارش صعود قله تفتان باشگاه کوهنوردی فراز نیشابور

تاریخ اجرا برنامه: 11و12اسفند 1395 شهرستان خاش روستای تمندان

شرح برنامه:

طبق برنامه ریزیهای انجام شده ساعت 18 روز 9 اسفند ماه 95 با تعداد 14 نفر با یک دستگاه مینی بوس از نیشابور به سمت زاهدان حرکت کردیم.پس از رسیدن به زاهدان طی هماهنگی های انجام شده توسط سرپرست تیم سرکار خانم خیرابادی با آقای نخعی از همنوردان خوبمان در شهرستان هامون محل اسکان در زاهدان مشخص شد.و انتقال لوازم به انجا و استراحت و ناهارسپس  به سمت بازار حرکت کرده پس از خرید و ملحق شدن آقای نخعی به تیم وصرف شام در محل اسکان کوله ها جهت صعود آماده شد طبق برنامه ساعت 4 صبح روز 1395/12/11 آماده حرکت شدیم از زاهدان تا خاش حدود 170 کیلومتر است که در کیلومتر 145 تابلویی قهوه ای با نوشته کوه تفتان مارا به سمت قله وروستا تمندان که مبدا صعود ماست راهنمایی میکند . تقریبا بعداز 19 کیلومتر به اردوگاه دره گل رسیدیم این آردوگاه متعلق به آموزش و پرورش شهرستان خاش است که در صورت لزوم جهت استفاده باید هماهنگی های لازم انجام شود . بعد از پیاده شدن و گفتن نکات لازم توسط مربی و سرپرست سرکار خانم خیرآبادی  شروع به پیمایش مسیر نمودیم. از دره گل تا پناهگاه (صبح ) مسیر کاملا پاکوب است ولی چون مسیر پوشیده از برف بود کار مقداری دشوار بود. البته با وجود راهنما و دستگاه gps  نگرانی جهت این موضوع نداشتیم همچنین در کل مسیر پدیده زشت شعار نویسی به چشم میخورد که مارا به سمت قله راهنمایی میکرد حدود ساعت 12 به پناهگاه رسیدیم . پناهگاه(صبح) از دو ساختمان تشکیل شده قدیم و جدید که ساختمان جدید در پنج طبقه میباشد. و قابل استفاده نیست. و جهت استفاده از پناهگاه قدیمی باید با متصدی آقای کردی هماهنگ شود. در ضمن آب چشمه یخ زده بود . بعد از استراحت و صرف ناهار و بستن گترها و کوله حمله جهت صعود آماده شده و به سمت قله حرکت نمودیم کل مسیر پوشیده از برف بود که بعضی نقاط یخ بسته بود که تعدادی از همنوردان بابستن کرامپون و یخ شکن صعود نمودند . حدود ساعت 17 به قله رسیدیم هوای قله بسیار سرد یود که باتری گوشی تخلیه شد. بعد از گرفتن عکس یادگاری و روشن کردن هد لامپ ها به سمت پناهگاه حرکت کردیم یخ و برف حرکت مارا کند کرده بود حدود ساعت 20 به پناهگاه رسیدیم و استراحت نمودیم و صبح روز بعد 12 اسفندماه پس  از صرف صبحانه و جلسه ای که بابت برنامه داشتیم به سمت اردوگاه حرکت کردیم که در مسیر برگشت از همنوردانمان که قصد صعود قله را داشتند برخورد نمودیم و آرزوی موفقیت نمودیم.

برگشت از قله با پذیرایی گرم توسط خانم سعادت از کوهنوردان شهرستان خاش و اداره ورزش و جوانان که برای ما غیره منتظره بود مواجه شدیم که با ناهار جوجه و چایی آتشی از ما پذیرایی نمودند که در اینجا از آقای نخعی که با ایشان هماهنگ بودند و این کوهبانو سپاسگزاریم .

سپس به سمت زاهدان حرکت نموده و بعد از استراحت و صرف شام ساعت12 شب از همنوردان خدا حافظی کرده به سمت نیشابور به سلامت راهی شدیم و روز جمعه مورخ 13 اسفند ماه ساعت 17 رسیدیم .

کوهبانو و امدادگر: خیرآبادی

راهنماو عکاس: آقای نخعی

سرپرست فنی: آقای علی جعفری

جلودار: آقای هادی جعفری

عقب دار: خیرآبادی

گزارش از هادی جعفری

===========================================================================

=========================================================================================

برگشت به اردوگاه

گزارش برنامه بانوان - روستای دشت به سوقند تاریخ : یکشنبه 26 شهریور 1396
گزارش برنامه آقله اوشک 96/6/17 تاریخ : شنبه 25 شهریور 1396
گزارش برنامه بانوان - گرینه 96/6/22 تاریخ : شنبه 25 شهریور 1396
گزارش برنامه پایان هفته درخت جوز - غار سر نی - یال آب دراز 96/6/10 تاریخ : یکشنبه 12 شهریور 1396
گزارش برنامه بانوان - خرو لنترس 96/6/8 تاریخ : یکشنبه 12 شهریور 1396
برنامه دوچرخه 2 شهریور 96 تاریخ : یکشنبه 05 شهریور 1396
گزارش برنامه شهر خرو - رود میان و کلاته سروان تاریخ : یکشنبه 05 شهریور 1396
برنامه گلگشت باشگاه های آپادانا و رکورد تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1396
گزارش برنامه آبشار بار -آب کوزه - رباط شا ه عباسی . تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1396

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

====
آن را که بر بالاترین قله شد فراز دیگر گریز نیست مگر برگشت یا که پرواز شماره های هماهنگی : جمعه ها 09105510026 میان هفته 09105510036 ---------------------------------------- آدرس های فراز: http://farazclimbing.IR